5 redenen waarom dit chocolade fruitontbijt jou blij maakt

chocolade fruitontbijt

Iedereen heeft wel eens van die momenten, toch?

Dat alles niet wil, en dan bedoel ik ook écht alles. Je wekker is niet afgegaan, het is het slechtste weer ooit en je moet naar je werk, terwijl je veel liever iets anders doet (terrasje pakken, sporten, vliegreis naar de zon).

Je loopt naar je fiets, hebt een lekke band. Neemt de bus, komt veel te laat op bestemming, terwijl je onderweg languit in een regenplas bent beland…..

En wat doet een mens (lees: vrouw) dan? Die grijpt naar chocolade. En dat is heel verstandig. Waarom? Lees het hier!

Gelukkig is het er altijd: chocolade! Chocoladerepen, chocolade ijs, chocoladeletters, chocoladekoekjes, chocoladebonbons, genoeg variatie. En natuurlijk de ‘’gezondste’’ variant: pure chocolade. En de meeste mensen worden daar heel blij van, zoals onderstaand recept voor chocolade fruitontbijt.

Waarom word je blij van dit ontbijt?

5 redenen waarom dit chocolade ontbijt jou blij maakt

  • Het smaakt heerlijk, wat dit ontbijt een echt geniet moment maakt.
  • Het is leuk en eenvoudig om te maken, garantie voor een blij en liefdevol moment!
  • Het ziet er mooi uit om te serveren, garantie voor een blije omgeving! En daar word jij dan weer
    blij van.
    Win-win!
  • Het zorgt dat je je kalm en tevreden voelt (lang leven de stofjes in donkere chocolade!). Dat is altijd prettig, een goed humeur! Laat die chocolade maar komen.
  • Het is redelijk gezond, gezien de portie fruit met pure chocolade. En pure chocolade blijkt gezond te zijn voor onder andere huid, hart. Onderzoeken geven zelfs aan dat pure chocolade invloed zou kunnen hebben op het verlagen van hart- en vaatziektes. En dat je er een sterkere en zachtere huid van kunt krijgen.

Waarom mindfull chocolade eten lekkerder isChocolade is super lekker. Er zijn zelfs vrouwen die de calorieën omzeilen af en toe wat chocolade opsnuiven! Kun je je dit voorstellen?

Koop chocolade met 80% cacao of meer. De witte- en melk chocolade varianten zijn (helaas maar waar) minder gezond voor jouw lichaam. Dit vanwege de grotere aanwezigheid van vetten en suikers in deze varianten.

Chocolade en discipline?

Daarnaast is het aan te raden om niet te regelmatig chocolade te eten. Zoals met alle eetgewoontes: als het eenmaal een gewoonte is, dan is dit lastiger om weer af te leren. Kies daarom een vast moment, vaste dag of elke dag een klein beetje pure chocolade.

Zo hoorde ik laatst dat iemand elke week een doos met Belgische bonbons open ging, om er eentje te nemen, waarnaar deze doos weer voor een week dichtging. En het genieten? Dat was even sterk, als wanneer de hele doos in een avond leeg werd gegeten. Dat is nog eens een voorbeeld van goede discipline!

Vind hieronder de ingrediënten en bereiding voor een chocolade fruit ontbijt, welke jouw gegarandeerd een goed humeur gaat opleveren. Want chocolade blijkt dus goed voor huid, hart, humeur en tevredenheid. En de bereiding van dit recept is ook nog eens een leuke bezigheid. Ook bevat dit recept lekkere banaan.

chocolade fruitontbijt En geloof het of niet: banaan maakt je ook gelukkig! Banaan bevat stoffen die eveneens zorgen voor een goed humeur. Naast natuurlijk de gezonde vitaminen en vele voedingsvezels in een banaan. Een top-gerecht dus!

Veel plezier met bereiden!

Bereiding chocolade fruit ontbijt

  1. Koop een bakje vers fruit.
    Bijvoorbeeld aardbeien & 1 grote rijpe banaan.
    Koop pure chocolade, lange sate-prikkers en grove kokosrasp.
  2. Smelt de chocolade au bain-marie (kom in pan met bodem water, op middelhoog vuur).
  3. Was het fruit en snijd de banaan in grove plakken. Spies het fruit aan sateprikkers en rol door de gesmolten chocolade heen.
  4. Bestrooi met kokosrasp of nootjes. Lekker knapperig en ziet er leuk uit! Even afkoelen in de koelkast en klaar!

En dan, genieten & lekker de chocolade bewust proeven!

Een fijne Valentijnsdag! 

Puur Eenvoudig

Voeg je reactie toe