In 3 stappen een suikerdip na het eten voorkomen

Herken je dat, heerlijk gegeten en daarna: een enorme suikerdip! En ben je benieuwd hoe je een suikerdip na het eten kunt voorkomen? Met 3 eenvoudige stappen lukt jou dat! 

Na een heerlijke uitgebreide high tea met huisgemaakte lekkernijen, kwam ie er aan. Het duurde slechts 20 minuten. BAM. Hallo suikerdip. Of dip is zacht uitgedrukt. Het liefste ging ik even slapen, of mijn ogen zachtjes dichtdoen om mijn lijf te laten drijven in al die suikers.

Hartstikke lekker, af en toe iets super zoets, iets minder gezond maar oh zo lekker. Maar ook super vermoeiend, want een lichaam moet weer uit die suikerdip komen.

En hoe vaker suiker, hoe vaker het lichaam hier naar lijkt te verlangen op andere momenten.

Heb jij wel eens een suikerdip?

Overwint de moeheid het dan van je energie?

Verlang je regelmatig naar zoetigheid?

Zo kom je van je suikerdip af!
suikerdip voorkomen na eten

Suikerdip tegengaan

Nou zou ik als stap 1 kunnen starten met: eet totaal geen suiker meer. Maar dat is voor de meeste mensen ook totaal onrealistisch. Dus dit kun je overwegen, maar is in de praktijk vaak lastig. Want de suikerindustrie verspreid zijn witte wondermiddel onder een heleboel producten.

Zelfs producten waarin je het niet verwacht, maar dit is een ander verhaal.

Terug naar die suikerdip voorkomen.

Je wilt er van af.

Zo lukt je dat.

Voorkom je suikerdip met deze 3 stappen

Suikerdip afkomen

Suikerdip voorkomen in 3 stappen

Stap 1: eet minder suiker:
Klinkt eenvoudig, toch? Nu slechts de actie nog.
Bedenk eerst hoezo je dit wilt. Wat levert het je op? Want anders ga je er toch never nooit aan beginnen. En kun je nu net zo goed stoppen met lezen.

Ben je eruit wat het je oplevert?

Dan kun je naar stap 2 🙂

Stap 2: nu kun je gaan schrappen:
Welke producten ga jij uit je dag maaltijd schrappen, om minder suiker te nuttigen? Denk aan koeken (ook schijnbaar gezonde tussendoortjes bevatten vaak veel suiker, check de verpakking), snoep, chocolade, frisdrank, vruchtensappen en gezoete toetjes.

Benieuwd hoeveel suiker jouw favoriete product bevat?
Zoek het hier eenvoudig op voor verschillende supermarktproducten.
suikerhulp

Tip; koop deze producten dan ook echt niet, anders eet je ze toch op. Ja echt waar, je hoeft in je ooghoek maar een blik op te vangen van die reep melkchocolade. En 1 minuut later ligt de wikkel er waarschijnlijk af 🙂

Suikerdip voorkomen Stap 3: beoordeel na 4 weken het effect:
Wat levert het je na 4 weken op als je minder vaak suikerrijke producten eet?
Nu kan de conclusie zijn: ‘’Ik raak zwaar gefrustreerd, loop chagrijnig door huis of ‘’Ik word er super ongelukkig van’’. Dan kun je je afvragen of je genoeg voordelen ervaart om minder suiker te eten.
Zijn er niet genoeg voordelen?

Kies dan voor een optie waar je gelukkig bij blijft!

Óf wil je echt bepaalde producten blijven schrappen? Dan even doorzetten om aan je nieuwe eetgewoonte te wennen. Verzamel je discipline. Onthoud waarvoor je dit ook alweer doet. En ervaar wat het je oplevert.

De stappen zijn helder.

De uitvoering is simpel.

De keuze is aan jou.

Nu de toepassing, heel veel succes!

Diploze groet,

Anouk

Voeg je reactie toe