10 redenen waarom het killerbody dieet (g)een effect geeft op langer termijn

Plop, daar is er weer een. Een momenteel populair dieet: Killerbody dieet. Met recent uitgebracht receptenboek. Net zoals alle andere diëten, wees gerust: ze komen en gaan.

Het Killerbody dieet en nieuwe receptenboek ‘’Killerbody 2’’ springt eruit en zier er goed uit. Is een van de populairste boeken. Kent vele succesverhalen (net als elk dieet), is veelbelovend en kent vele kritiek (net als elk dieet).

Het is heel positief dat mensen –zoal Faya- anderen willen informeren, motiveren of inspireren om gezonder te eten en meer te bewegen. Helemaal gezien de forse percentages overgewicht in Nederland. En Faya zal met haar Killerbody dieet dan ook veel mensen positief kunnen inspireren!

Maar, is het voor jou op langer termijn ook vol te houden?

Dat wil je, toch?
Duurzame verandering!
Effect Killerbody dieet

In plaats van kort, snel effect, en weer door met oude eet- en op de bank hang- gewoontes……

En een hele grote kans dat dit dieet voor de meeste mensen niet werkt. Simpelweg omdat veel diëten niet het gewenste effect hebben op langer termijn. Daarentegen is er ook een kans dat het Killerbody dieet met nieuw receptenboek voor enkele mensen heel goed werkt.

Lees de afweging en kijk of de aanpak van het Killerbody dieet en recent uitgebrachte receptenboek jouw wat kunnen bieden.

Waarom het Killerbody dieet en receptenboek voor een aantal mensen wel werkt lees je hier.

Waarom het Killerbody dieet voor jou wel werkt

1. Omslag in denken
De informatie geeft de lezer een omslag in denken wat je zou kunnen eten als ontbijt, lunch, snacks en avondeten.

2. Aantrekkelijk en gemak
Het Killerbody receptenboek bevat aantrekkelijke recepten in het mooie receptenboek, welke (veelal) in de supermarkt te verkrijgen zijn.

3. Bewustzijn vergroten
De informatie maakt je ervan bewust dat je lichaam mogelijk minder voeding nodig heeft op een dag, dan je normaal gewend bent om te eten. Jezelf uithongeren is overdreven, onnodig en niet vol te houden. Kritisch kijken naar wat je eet, zou willen eten en waarvan je meer zou willen eten, is zinvol.

Helemaal in een omgeving waarin voeding in overvloed aanwezig is.

4. Motivatie > effect > motivatie blijft
Voor sommige is de motivatie om net zo fit en strak als Faya te worden, of een stapje in die richting. Dit geeft op korte termijn effect in hoe je je eigen lijf positiever beoordeelt. Wat voor jou een motivatie kan zijn om door te gaan met anders eten en bewegen voor op de langer termijn.

Killerbody dieet effect

5. Structuur
Structuur in de vorm van trainingen, boodschappenlijsten en een eet-schema. Deze structuur kan je houvast geven om het veranderen van gewoontes ook daadwerkelijk uit te voeren (daar gaat het nog wel eens mis bij de mensensoort als het op verandering aankomt).

Een dieet is heel vaak niet vol te houden, gezond eten is wel vol te houden!
Waarom het Killerbody dieet en receptenboek voor veel mensen mogelijk niet werkt lees je hier.

Waarom het Killerbdoy dieet voor jou niet werkt

1. Opvallend hoog ingezet
Begin je aan het Killerbdoy dieet, dan zal dat zeer pittig zijn. Het killerbody dieet zet –voor de meeste mensen- in op een extreme omslag in zowel eten als bewegen. Gedurende drie maanden frequenter trek, andere boodschappen kopen, andere gerechten koken en een nieuwe training.

Klinkt –voor elk mens- als erg veel tegelijk! In een erg korte periode.

2. Onrealistisch?
Stel, je wilt een fitnesslijf. Dan heeft het Killerbody dieet vast de gewenste uitwerking. En kun je hier lekker tijd voor inplannen.

Killerbody dieet effectMaar stel je wilt voor langer termijn je sport- en eetgewoontes aanpassen, dan is het Killerbdoy een extreme keuze. Het boek is Faya en alle marketing hier om heen, dat is voor Faya haar baan. En daar gaat enorm veel tijd in zitten.

De meeste mensen hebben (of maken) niet zoveel tijd voor training en gezond koken. En het dieet zal daarmee ook snel mensen hun aandacht verliezen. Want mensen willen snel resultaat zien.
En wie zijn aandacht verliest, vervalt in oude eet- en beweeg gewoontes. Raakt vervolgens teleurgesteld. En blijft content mijn zijn of haar oude eet- en beweegpatroon.

3. Het Killerbody dieet is korte termijn gericht.
Het dieet belooft dat je in 12 weken per week een kilo kunt verliezen. Klinkt prettig en ideaal (en een beetje onhaalbaar). En na die 12 weken? Dat staat mooi in een hoofdstuk omschreven. Maar bedenk voordat je begint, wat je hoopt te bereiken! Waar wil je naartoe werken?

‘’Als je wilt afvallen, moet je van het hongergevoel gaan houden’’ Aldus Faya. Hierbij wordt vergeten dat slechts 10 a 20 procent van de mensen een nieuwe gewoonte op langer termijn vol houdt. Dit geldt al helemaal als het een dieet betreft. Dat betekent dat 80% van de Killerbdoy dieet boeken na korte tijd onder in de boekenkast zullen belanden. En een groot deel van 80% van de mensen weer hun oude eet- en beweeg patroon zullen gaan oppakken.

Daarnaast heeft hongergevoel heeft een signaalfunctie met een betekenis, namelijk: je lichaam heeft behoefte aan wat eten. Het klinkt als onmogelijk om aan zoiets basaals als een hongergevoel te gaan wennen. Laat staan voor de mensensoort die niet gewend is om aan veranderingen te wennen (mits het je wat oplevert).

Killerbody dieet effect4. Je mag echt maar heel weinig eten.
Faya zet in om een zeer lage inname van calorieën per dag. Elk mens die daar mee begint, zal na 2 weken enthousiast zijn, want je raakt overtollig vet kwijt. Maar hoe zit het met de langer termijn? Zou je aankomende jaar frequent een lagere inname van calorieën willen aangaan?

En ben je bereid hier veel tijd in te steken?

5. Als ik het kan, kan jij het ook?
Voor Faya is dit haar vak. Maar voor jou is dit een tussen al je andere activiteiten door-missie. Daarnaast vraagt het veranderen van gedrag voor de ene persoon een totaal andere aanpassing dan de andere persoon. En deze extreme aanpak zal voor de meeste mensen niet vol te houden zijn.

Daar komt bij, dat het aanpassen van bewegen en voeding, per persoon een ander effect kan hebben. En tot slot vergeet niet, dat Faya wel strak moet blijven, want dit is nu haar werk!! Zij is een voorbeeldrol van haar eigen product. Wat wel minimaal bewijs is dat haar dieet zou kunnen helpen. Want hoe zit het als je bij start 20 kilo overgewicht hebt, een andere lichaamsbouw hebt of een heel ander leefpatroon?

Praten we jonge mensen (meiden) niet een eetprobleem aan? Faya licht in een recente uitzending (oppervlakkig) toe dat pubermeisjes die te dik zijn dan maar ”niet in de pauze op hun scooter naar de Mc Donalds moeten rijden”. Tja, dat willen die meiden vast ook wel anders. Of ze genieten daar gewoon enorm van!

En, stel nou dat diezelfde pubermeisjes dit al jaren doen, en dit een vaste gewoonte is? Krijg dat er dan maar eens uit.

Gelukkig kun jij wel door een weggezet ideaalbeeld heen prikken (gezond is tegenwoordig gekoppeld aan een uber-strak lichaam).

Killerrbody dieet effect

Werkt het Killerbody dieet voor jou?

Samengevat: het Killerbody dieet vraagt een pittige inzet qua tijd, doorzettingsvermogen en discipline. En simpelweg zit het niet in de mens om veel dagelijkse gewoontes in een korte tijd zo extreem om te gooien!

Wil je voor de langer termijn oplossing, kies dan voor realistische eet- en beweegaanpassingen. In kleine stappen. Welke passen binnen jou leefpatroon. En welke over 2, 5 en 10 jaar ook vol te houden zijn! En dat kan zowel met als zonder de oefeningen en recepten van Faya.

Wat is jou motivatie om met het Killerbdoy dieet en receptenboek aan de slag te gaan?

Wat verwacht je dat het je oplevert?

Wat is je einddoel op langer termijn?

Wat zijn jouw ervaringen?

Veel plezier met lekker eten en bewegen (in welke vorm dan ook),

Anouk

Voeg je reactie toe